מה זו חרדה ואיך מטפלים בה

תחושות קשות לא נולדו היום, קושי רגשי מלווה את האנושות לאורך כל הדורות. אבל, חשוב לשים את הקו המבדל בין תחושות לא נעימות ובין חרדה של ממש. חרדה, היא פחד קיצוני מפני משהו, בין אם מדובר על גורם סיכון אמיתי או דמיוני. לצורך העניין, בימיו של האדם הקדמון, חרדה, תחושה של פחד קיצוני, נועדה לו כדי להצליח לשרוד. למשל, כאשר חיה רעה באה לטרוף אותו. החרדה סייעה לאדם הקדמון למצוא את הדרך להתחמק או להילחם בחיה הרעה, כדי להישאר בחיים. אבל, חרדה יכולה להתפתח גם כתוצאה מפרשנות שגויה של המטופל את המציאות. למשל, מי שסובלים מחרדה חברתית חריפה, עלולים לחשוש כל כך להידחות על ידי החברה, עד שהם מעדיפים שלא להתרועע עם איש. חרדה במקום העבודה, קשיים בשינה ועוד, כל אלו תופעות מוכרות אשר הופכות שכיחות יותר בעידן הנוכחי. בעיקר, לאור העליה במידע המגיע אלינו דרך הטלפונים הניידים ומשאיר אותנו בתחושה של דריכות כל הזמן. טיפול בחרדות CBT יכול לעזור למי שסובלים מהתופעות הללו. במאמר הבא נרחיב על הנושא.

הכל מתחיל בראש

המוח האנושי יכול לבלבל. הרי אנחנו חיים בעולם מודרני, בו אנחנו לא צריכים לברוח מחיה טורפת או לצוד כדי לחיות. אבל, מבחינה אבולוציונית, הרי שאנחנו, בני האדם, עדיין חיים עם המנגונים הישנים שלנו, אלו שהתפתחו אצלנו בימים בהם בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. לאורך השנים, המחקר בדק ומצא כי יצירה של התניות חדשות, יוביל את המוח לקבל החלטות חדשות ולנהוג אחרת. למשל, מי שסובלת מנדודי שינה לא פשוטים לאורך זמן וקשה לה להירדם, יכולה לעבור טיפול בחרדות CBT אשר במסגרתו, תידרש להדליק מנורה קטנה בזמן שהיא הולכת לישון או לשנות את המיקום של הכרית וכן הלאה. לא פעם, שינוי מזערי, יוצר כמו התניה חדשה במוח, אשר מובילה אותו להתנהג אחרת. מה שמעלה את איכות החיים של המטופל. זו כמובן דוגמא קטנה, אבל היא בהחלט דוגמא מייצגת.

לא להישאר עם הקושי לבד

בתור אנשי מקצוע, קבוצת 'רוח ים', מעודדת את האוכלוסייה הכללית לפנות לקבל טיפול מקצועי מוקדם ככל הניתן. לא פעם, קשה לנו להודות בפני עצמנו כי אנחנו סובלים מחרדה או דיכאון. אבל האמת היא כי שימוש בכלים מקצועיים בהחלט יכול לעשות פלאים. אם אתם מחפשים מענה וסיוע בדמות טיפול בחרדות CBT , עכשיו זה הזמן לפנות אלינו.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    דילוג לתוכן